2023. május 7., vasárnap

Monor közlekedéstörténete (x.) Avagy óda a Csepel kerékpáromhoz. . .

 


1993-2023


Monor, Titán diszkont raktárház, 1993. 05. 05. 8:27

Előző nap történt: a néhány éve sajnálatos módon elhunyt szomszédom, Pokornyik János becsöngetett, hogy megmutassa milyen jó kerékpárt vett a Titánban; tudta, hogy a korábban használt, akkor még versenybiciklinek hívott (ma országúti) kerékpáromat szeretném lecserélni egy kevésbe kényesre. (Azt azért tudni kell, hogy nem is annyira a versenybicikli volt kényes, hanem a derekam, ami később a fekvőkerékpárra váltást is okozta, de erről majd máskor; ja igen, a versenybicikli is megvan még a padláson. . .)

Azonnal a Titánhoz Barkaszoztam, és megvettem a ma már ritkábbnak számító zöld/fehér fényezésű Metro Star-t, ami nem sokáig maradt eredeti fényezésű, talán 1-2 évig, mert az akkoriban kedvelt egyszínű sötétre fényeztettem. (Sajnos az eredeti fényezésről nem találtam meg a fényképet.)

Pár szó a Csepel Metro Star-ról:

A kilencvenes évek elején, közepén nem volt túlzottan keresett a hasonló, city bike kategóriájú kerékpár (krómozott sárvédők, dinamós lámpák . . .) mert mindenki mountain bike-ot akart, talán így eshetett meg, hogy kb. féláron árulták a Metro Star-t, miközben olasz ülés, német fék-váltó és osztrák külső gumi volt rajta, ebből a mondatból azt is megtudtuk, hogy mi volt az egyik oka a szocializmus -- vagy ki hogy nevezi -- kommunizmus összedőlésének. . .

Két évvel később 1 db. Semperit külső gumi 7000 Ft volt, kizárólag rendelésre, miközben a teljes kerékpár -- eladhatatlansága miatt leárazva -- 14,000 Ft volt. . . (Ha jól emlékszem 32-34 ezerről. . .)

A Metro Star már Schwinn (USA) Csepel volt , de a váz építési módja a korábbi Csepel hagyományokat mutatta, ezért meg sem lepődtem, amikor az ecseri íjászpályához elkerekezve Farkas Ferenc-Frédi sámán átépített SR 26-osnak nézte, ami valóban elődje a Metro Star-nak.

A fényezésen kívül pár dolgot változtattam-cseréltem pl. az első lámpát és pumpát krómozottra, a kissé ívelt kormányt egyenesre, bár utóbbinak is volt Csepel előzménye, valójában felesleges volt, de még így is kényelmesebb, mint a kosszarv kormány, kicseréltem még a kormánymarkolatot, mert az eredetitől állandóan traktorgumi mintázatú lett a tenyerem, de lehet ezt sem kellett volna, mert nem kizárt, hogy a tenyér reflexiós pontjainak jót tesz. :)

Került még rá egy kulacstartó, amiben kezdetben még Isostar-os doboz volt, sajnos az már nincs meg, de valakinek esetleg volna egy korabeli. . .

Később tettem rá egy digitális kilométer órát, a Dengyel féle kerékpárboltból és máig működik.

Pár éve. . . 2008-ban megerősítettem a csomagtartót, hogy elbírja a Bösztörpusztára szánt csomagot, elbírta. :)

2010 után már ritkábban használtam, főleg ünneplő kerékpárrá vált, pl. húsvétkor vettem elő.

Idén az évfordulós évben egyre többet használom! :)


Igazi nepperduma: 

91-es gyártás, de 93-as forgalomba helyezés. 

És valóban, ahogy a lenti képek mutatják! :)








 




Képek a kirándulásokról



2009. Kunszentmiklós-Bösztörpuszta





2011, Nagykörű








2021, Kemence






Úton a monori Forrás-völgybe:

http://monoldal.blogspot.com/2022/04/utjelzok-2-ut-forras-volgybe-regen-es-ma.html






2023, Szentendre Hamvas Béla könyvtár





Az eddig megjelent, kerékpárral kapcsolatos bejegyzéseim: Budapestről Monorra -- Kerékpárral (kiránduló térkép bemutatása, 1898!!!): 

http://monoldal.blogspot.com/2021/10/budapestrol-monorra-kerekparral.html

További írások folyamatban!




Észrevételeket szívesen fogadok!
 (Ugyanitt jó állapotú időgépet vennék. . .)


2023. 05. 05. 8:27

Tóth Gábor


A Monoldal fő támogatója a 2023-ban 37 esztendős 

Tóth Karosszéria Monor




https://www.facebook.com/T%C3%B3th-Karossz%C3%A9ria-Monor-T%C3%B3th-J%C3%A1nos-karossz%C3%A9ria-lakatos-mester-299265606750411/?fref=ts

https://tothkarosszeriamonor.gportal.hu/





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Monor közlekedéstörténete (12.) hotelbuszból helyközi járat

  Buswordblog.com  oldalon  Bajsz Gábor alaposan megírt internetes cikkeket közöl, ott olvastam a következő mondatokat:  "A filmesek ú...

Népszerű bejegyzések