2021. március 14., vasárnap

Könyvbemutató (4.) Förster Aurél "Anekdoták" című könyvei (I-II.)





 Förster Aurélról már írtunk a "Monor rendszerváltoztatás előtti díszpolgárai sorozatunkban", itt olvasható: 

http://monoldal.blogspot.com/2020/10/monor-rendszervaltoztatas-elotti.html

Szóba került, hogy később az "Anekdoták" című könyveit is bemutatjuk; azóta átolvastam a két kötetet, nem túl sok monori vagy környékbeli említés található benne -- többet vártam -- azok közül némelyik esetleg félreérthető és a "közhangulatot" is feszélyezheti, ezért a szerző bevezetőjéből választottam egy részletet, ami Förstner humorát és hazájához való viszonyát is jól jellemzi:



A fenti szöveget úgy értelmezzük, hogy talán már a következő oldalon magát "bevándorló fajnak" nevezi, köszöni, hogy Magyarország befogadta, és munkájával viszonozhatja. . .
Csak futólag megemlítem, hogy pár anekdota a Monor környéki agarászatról szól, amiről már korábban írtunk: 


A könyvek reklámja:

A fenti kép forrása: 


Az én példányom egy 1925-ben kiadott I-II. egyesített kötet.



Sajnos az általam készített kép nem adja vissza a könyv gerincének szépségét:


A könyv általános állapota kitűnő, egyéb személyes bejegyzés nincs benne;
úgy tudom a monori könyvtárban nincs belőle, ha valaki szeretne beleolvasni, akkor a vírus védekezés után megbeszélhetjük.

Tóth Gábor, 2021.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Monor közlekedéstörténete (12.) hotelbuszból helyközi járat

  Buswordblog.com  oldalon  Bajsz Gábor alaposan megírt internetes cikkeket közöl, ott olvastam a következő mondatokat:  "A filmesek ú...

Népszerű bejegyzések